Vereniging Mensa Nederland organiseerde voor de 9e keer samen met de Universiteit van Amsterdam en het Amsterdams Universiteitsfonds de Finale van de Mensa SlimmerIQuiz.

Mini-college

Helaas kon de Finale 2021 niet doorgaan in de Aula van de UvA, maar daar werd wel een mini-college opgenomen van twee universitair docenten Communicatiewetenschap: dr. Annemiek Linn en dr. Marijn Meijers van de Faculteit Maatschappij- en Gedragswetenschappen. Kijk hier binnenkort het mini-college ‘Appeltje eitje? Het stimuleren van gezond en duurzaam gedrag’ terug.

De SlimmerIQuiz is bedoeld voor slimme kinderen uit de groepen 7 en 8 van het basisonderwijs in heel Nederland. Er deden, na twee landelijke voorrondes, 17 basisscholen mee aan de online finale die plaatsvond op woensdag 17 november 2021.

Het Amsterdams Universiteitsfonds sponsorde ook dit jaar de Finale, onder meer omdat de UvA het belangrijk vindt dat kinderen nieuwsgierig blijven en om hen graag kennis laat maken met de universiteit en academisch onderzoek.

De prijzen:

• Jelte, Bram en Jelle van basisschool De Brandaris uit Haarlem wonnen de 1e prijs.
  • De 2e prijs ging naar Rijk, Lisa en Irene van de Ericaschool in Rhenen.
  • De 3e prijs is gewonnen door Jonathan, Aron en Matthijs van de Lettertuin uit Ede.
  • De Creativiteitsprijs  ging naar Emma, Xander en Annalin uit Schravenpolder