Het basisonderwijs in Amsterdam staat al lange tijd onder druk vanwege het groeiende tekort aan leraren. In november werden 62 middelbare scholieren uit Amsterdam uitgenodigd om een workshop te volgen en vervolgens een dag mee te lopen met een leerkracht op een Amsterdamse basisschool.

De tweedaagse begon met een de workshop " Leraar voor een dag" . Op de tweede dag liepen ze een dag mee met een leerkracht op een Amsterdamse basisschool. Zie hier voor informatie en ervaringen van de leerlingen.

‘Leraar voor een dag’ is een initiatief van Pabo HvA, Universitaire Pabo van Amsterdam (Universiteit van Amsterdam) en hogeschool iPabo in samenwerking met het Amsterdamse onderwijs en de gemeente Amsterdam. Het is één van de activiteiten uit het Amsterdamse actieplan Liever voor de klas.