Net als mensen gaan schilderijen er anders uitzien als ze ouder worden. De verf verandert bijvoorbeeld van kleur. Hoe komt dat en hoe komen we erachter in welke kleuren de kunstenaar het originele schilderij gemaakt heeft? En wat kunnen we doen om die kleuren zo goed mogelijk te behouden? Scheikundige Katrien Keune van de Universiteit van Amsterdam legt het in deze interactieve Kinderlezing uit.
Kerngegevens van evenement Kinderlezing: Hoe kun je eeuwenoude schilderijen het beste bewaren?
18 juni 2023
13:00 -14:00
Kinderlezingen UvA en Nemo

Kinderlezingen

Kinderlezingen zijn een initiatief van NEMO Science Museum en de Universiteit van Amsterdam. Tijdens iedere lezing staat een echte kindervraag centraal. Samen met een wetenschapper gaan de kinderen met proefjes en opdrachten op zoek naar het antwoord. Het is dus lekker interactief én leerzaam. De kinderlezingen zijn voor kinderen van 8 tot en met 12 jaar.

€ 5,- per losse lezing.

Kaarten reserveren

Belangstellenden kunnen op de website van Nemo kaarten reserveren.