Studenten van het programma Inspire to Aspire bieden ondersteuning met de overstap naar het hoger onderwijs.

Inspire to Aspire is een programma met het doel de overstap naar het hoger onderwijs te vergemakkelijken. Studenten worden ingezet om op scholen klassikaal te presenteren over studiekeuze/studeren en om daarnaast scholieren 1-op-1 te begeleiden als mentor. Per school wordt het programma vastgesteld aan de hand van de behoefte van de school en haar leerlingen.

In de huidige maatschappij kan het een uitdaging zijn voor scholieren om tijdens en na hun middelbare schoolopleiding, te beslissen wat zij precies uit hun opleiding willen halen en waarvoor ze het doen. Het kiezen van een vakkenpakket of studie is niet altijd even makkelijk, veel scholieren raken overweldigd door alle keuzes. Diversity Talks en het Student Impact Centre hebben daarom Inspire to Aspire ontwikkeld, gefocust op het begeleiden van scholieren op hun pad naar het hoger onderwijs. Zo proberen wij kansenongelijkheid te bestrijden, vandaar ook dat wij vooral voor toekomstige eerste–generatie-studenten dit programma aanbieden.

Meer informatie voor scholen en scholieren is te vinden op diversitytalks.nl/inspiretoaspire