Deze zomer is uva.nl/leraar gelanceerd. De UvA wil met een overzichtelijke website duidelijk de verschillende routes die er zijn om leraar in het basis en voortgezet onderwijs tonen.

De UvA leidt leraren op in 24 schoolvakken. Het opleiden van goede leraren draagt bij aan goed onderwijs en daarmee aan de voorbereiding van leerlingen op de wereld van morgen. Het zijn ook de leraren in het voortgezet onderwijs die de kwaliteit van nieuwe studenten op de UvA mede bepalen. Naast het opleiden van leraren, speelt de UvA ook een rol bij de professionalisering van zittende docenten.

De UvA wil met de nieuwe website duidelijk de verschillende routes die er zijn om leraar in het basis en voortgezet onderwijs inzichtelijk maken. Naar aanleiding van de achtergrond van de geïnteresseerde bezoeker (middelbare scholier of bijvoorbeeld master student) staan de verschillende mogelijkheden onder elkaar.

Daarnaast biedt de website ook informatie over nascholing en een ingang voor voor ILO-alumni, zoals relevante LinkedIn groepen.